Утврђен је Предлог закона о изменама и допунама Закона о порезима на имовину
Предложеним изменама и допунама Закона о порезима на имовину (у даљем тексту: ЗПИ) уређује се пореска основица у случајевима кад нису објављене просечне цене квадратног метра одговарајућих непокретности у зонама због пропуста јединице локалне самоуправе, као и кад вредност поједине од непокретности (објекта или земљишта) које чине физичку целину, која се укључује у пореску основицу, чини књиговодствена вредност а обвезник у пословним књигама није посебно исказао вредност објеката и припадајућег земљишта. Такође, предлажу се и измене у вези са одређеним пореским ослобођењима.
Тако је предложено да, обвезницима који немају исказане вредности објеката у пословним књигама, а реч је о објектима из става 4. члана 7. ЗПИ (производни погон, стоваришни и складишни простор, постројења за производњу паре и др.) основицу пореза на имовину за земљиште и објекат који се на њему налази, као јединствену целину, чини вредност земљишта утврђена у складу са ставом 3. тог члана увећана за грађевинску вредност објекта процењену од стране овлашћеног вештака грађевинске струке са стањем на последњи дан пословне године обвезника у текућој години.
У члану 7а став 3. ЗПИ предложено је да се начин утврђивања основице као производа просечне цене одговарајућих непокретности у најопремљенијој зони из става 2. тог члана, корисне површине непокретности за коју се утврђује порез и коефицијента зоне које утврђује јединица локалне самоуправе актом надлежног органа, за сваку зону на својој територији, примењује увек када јединица локалне самоуправе није у прописаном року објавила просечне цене одговарајућих непокретности у одговарајућој зони, и то независно од разлога тог непрописивања (сада је уређена примена овог начина утврђивања пореске основице само ако је разлог необјављивања просечне цене чињеница да у зони и граничним зонама није било промета одговарајуће непокретности у прописаном периоду).
Даље, врши се прецизирање одредбе која уређује пореско ослобођење за земљиште које се поново приводи намени, у смислу да је то необрадиво пољопривредно земљиште које се претвара у обрадиво пољопривредно земљиште, односно у земљиште на коме се гаји шума. Прецизирају се и у једној одредби групишу случајеви када се не остварује пореско ослобођење за земљиште испод објекта на који се порез плаћа и уређује обим остваривања тог права кад се објекат састоји из више посебних делова за које су обвезници различита лица;
Предлаже се допуна члана 12а ЗПИ у погледу начина коришћења права на пореско ослобођење када се објекат састоји из два или више посебних делова за које су обвезници различита лица. Наиме, тада сваки обвезник који на то има право, остварује пореско ослобођење на земљиште под објектом, у сразмери са уделом корисне површине посебног дела на који то лице порез плаћа, у односу на корисну површину објекта.
Уређује се надлежност Пореске управе за утврђивање, контролу и наплату пореза на наслеђе и поклон и пореза на пренос апсолутних права и након 1. јануара 2025. године.
Предложено је да измене и допуне Закона ступе на снагу 1. јануара 2025. године, а да се порез на имовину утврђује и плаћа у складу са тим изменама и допунама почев за 2025. годину.